הגראי"ל שטיינמן לבחורי הישיבה: "צריך להתחזק באמונה"

בעריש פילמר No Comments on הגראי"ל שטיינמן לבחורי הישיבה: "צריך להתחזק באמונה"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אמש (חמישי) הגיע מרן הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן אל ישיבת 'ארחות תורה' שבנשיאותו ומסר שיחת חיזוק לקראת יום הדין בפני תלמידים הישיבה. הגראי"ל התמקד בשיחתו בחיזוק האמונה והמלכת השי"ת בעולם, והחשיב זאת כעיקר עבודת ה' בימים אלו.

במהלך שיחת חיזוק אמר הגראי"ל כי "אנחנו עומדים לקראת עשרת ימי תשובה, ומבקשים מהקב"ה על שנה הבאה כל מיני דברים. מצד אחד רואים שבכל התפילות נזכר שאומרים דברים באמונה, בייחוד השם, זאת אומרת שזה חסר לנו בעצם. לא כל אחד מאמין כמו שצריך להיות מאמין, שהקב"ה יחיד, ושהקב"ה מנהיג את העולם. וזה צריך להתחזק בימים האלה, לא רק שאנחנו מבקשים בתפילה – תן לנו, תן לנו, אלא אנחנו צריכים להגיד שאתה הקב"ה אתה מנהיג את העולם, אתה יחיד, וזה עיקר הימים נוראים".

הגראי"ל הוסיף כי גם "כל השנה גם כן צריך להתחזק בזה, אך לא כל כך מדברים מזה, אבל כאן אנחנו מבקשים כל הזמן שאתה יחיד, שכל העולם שלך, וכשיהיה באמונה חזקה כזאת – אז אפשר לבקש תתן לנו, תעשה לנו".

הוא התבונן בבחורי הישיבה והפטיר: "כל הבחורים כאן בוודאי הם מאמינים. אין שום ספק. אבל שצריך להתחזק באמונה זה חידוש גדול, אפילו אם הוא מאמין – צריך להאמין בחוזק כל כך, וזה אנחנו צריכים מאד להתחזק. ולכן בכל התפילות כל הזמן מזכירים שהוא יחיד שהוא".

"וזה כל כך מודגש בכל התפילות של ראש השנה וימים נוראים, רואים שהקב"ה רוצה שבן אדם יתחזק מאד באמונה בהקב"ה. ואנחנו מבקשים מהקב"ה שנזכה לזה, וממילא נזכה גם כן שהקב"ה יתן לנו שנה טובה, ונזכה לכל טוב סלה, עד שאנחנו נזכה להיות מאמינים אמיתיים שמאמינים 'בכל הלב' שהקב"ה".

השיחה הסתיימה בברכה "שהקב"ה יעזור שעל ידי זה נזכה, כל כלל ישראל יזכה, להגיע למצב של יחוד השם, כל העולם כולו.. הקב"ה יגאלנו בגאולה האמיתית במהרה בימינו אמן סלה".



0 תגובות